Newsletter

Prihláste sa do newslettra vyveska.sk
a dostavajte aktuálne informácie emailom





Pobyt

Kana

Myrna Nazzour 2024





Národný týždeň manželstva 2013

11.02.2013 0:00 - 17.02.2013 23:59

Miesto konania: Slovensko, všade

Blížiaca sa kampaň v roku 2013 sa bude niesť pod heslom „Vernosť nie je slabosť". Chceme preto priniesť príklad ľudí, ktorí napriek okolnostiam, okoliu a ťažkostiam pri sebe stoja ako manželia a podporujú sa po celý život. Napíš nám príbeh svojho manželstva alebo manželstva iných a pošli na adresu info@ntm.sk. Skutočné mená osôb možno zmeniť, ale aj ponechať. Tešíme sa na vaše príbehy!

Najlepšie príbehy zverejníme na našej stránke www.ntm.sk a odmeníme. Vyhodnotenie bude počas Národného týždňa manželstva 11. až 17. februára 2013.

Akcie a zľavy počas Národného týždňa manželstva TU!

Tipy pre kresťanské spoločenstvá, ako sa zapojiť do NTM
Venujte v čase NTM téme manželstva kázne, vyučovanie počas bohoslužieb.
Povzbuďte manželov k pohľadu späť, aby spočítali, čo všetko im manželstvo prinieslo.
Oceňte dlhoročných manželov vo vašom spoločenstve, poskytnite im priestor podeliť sa s ich skúsenosťami. 
Zorganizujte večer pri sviečkach, športové odpoludnie so súťažením manželských párov, kurz tanca, seminár o manželských vzťahoch, výchove detí a podobne.
Povzbuďte mladých vo svojom spoločenstve, aby manželom s deťmi ponúkli stráženie detí, kým manželia pôjdu spolu na večeru, kávu alebo nejaké podujatie, aby strávili vzácny spoločný čas.

Ďalšie tipy a skúsenosti môžete získať počas workshopu o NTM, ktorý sa bude konať 12. Januára 2013 o 17. hod v priestoroch Quo Vadis na Hurbanovom námestí v Bratislave.

Ponuka pre dobrovoľníkov, v čom môžu pomôcť pri organizácii Národného týždňa manželstva
1. Hľadať príbehy o manželstvách, vernosti, ktoré môžeme zverejňovať na povzbudenie a inšpiráciu
2. Informovať o NTM, distribuovať materiály vo farnostiach, kostoloch, zboroch, spoločenstvách, regiónoch, obciach, skupinkách
3. Zistiť, obvolať, navštíviť dohodnúť zľavy pre manželské páry počas NTM – cenní sú najmä miestni podnikatelia, cukrárne, kaviarne, športoviská, plavárne, wellness, rôzne služby
4. Zorganizovať vo svojom okolí nejakú akciu pri príležitosti NTM (tipy poskytneme, odporúčame navštíviť workshop NTM), prípadne podať svedectvo o svojom manželstve verejne
5. Informovať o NTM a miestnych akciách NTM aj miestne médiá (mestská televízia, noviny a pod.)

Cieľom Národného týždňa manželstva (NTM) je vytvoriť priestor na vyzdvihnutie hodnoty manželstva ako jedinečného vzťahu muža a ženy, založeného na vzájomnej úcte a láske a vyjadreného obojstranným verejným záväzkom. Základným cieľom je motivovať laickú a odbornú verejnosť, médiá či verejne známe osobnosti, aby podporili dôležitosť manželstva v spoločnosti a potrebu starať sa oň.
Ide však hlavne o to, aby si manželia počas tohto týždňa uvedomili vzácnosť a hodnotu svojho vzťahu a obojstranného záväzku, vyjadrili si navzájom svoje ocenenie a lásku a oslávili tento týždeň ako sviatok a oživenie svojej lásky. Môžu tak urobiť najmä tým, že si vyčlenia čas jeden pre druhého, investujú do svojho vzťahu, nájdu si spoločné záujmy, urobia pre manžela/manželku niečo milé, pekné, čo ich ako dvojicu posilní, čím potešia, prekvapia a podporia jeden druhého.
To je hlavný cieľ NTM a ostatné ciele tomu majú napomáhať vyvolaním atmosféry, usporiadaním podujatí a poskytnutí tipov a inšpirácie pre manželov. Mal by to byť prvý krok k tomu, aby budovali svoje manželstvo aj počas zvyšku roka a venovali sa jeden druhému navzájom tak, ako si to sľúbili na začiatku manželstva.
NTM je preto zastrešujúcou kampaňou pre najrôznejšie miestne aktivity zamerané na praktický rozvoj manželstva, ktoré prebiehajú na rôznych miestach Slovenska. Stáva sa tak platformou spolupráce pre rôzne subjekty, ktorých cieľom je pracovať na rozvoji kvalitných manželských vzťahov. Na tejto iniciatíve sa však zároveň môže podieľať každý, kto zdieľa podobné hodnoty a ciele.
Veríme, že sa NTM postupne dostane do povedomia verejnosti (ako napríklad Deň detí) a oslava manželstva počas „valentínskeho týždňa“, a to rôznymi podujatiami, zľavami či výhodami, sa stane v našej krajine dobrým zvykom.
NTM nie je politicky ani nábožensky vyhranená/zameraná iniciatíva, pričom je však otvorená spolupráci aj s politickými a náboženskými zoskupeniami zameranými na podporu manželstva.

Z histórie NTM
Iniciatíva sa zrodila v roku 1997 v Anglicku. Jej zakladateľ Richard Kane sa vtedy rozhodol poukázať na dôležitosť a prínosy manželstva pre spoločnosť i jednotlivca. Podujatie Marriage Week (týždeň manželstva) si rýchlo získalo podporu osobností politického a spoločenského života. Týždeň manželstva prebieha v súčasnosti aj v Nemecku, Holandsku, Česku, Maďarsku, USA, Austrálii a ďalších krajinách. Viac sa o ňom možno dozvedieť na internetovej stránke www.marriage-weekinternational.com.

NTM na Slovensku
Na Slovensku sa kampaň prvý raz rozbehla v roku 2011 a vo februári 2013 sa tak uskutoční už po tretí raz. Témou 3. ročníka je „Vernosť nie je slabosť“, a teda oslava trvácnosti a prínosov manželského celoživotného záväzku.

Od začiatku prevzala nad NTM záštitu prvá dáma Slovenska – pani Silvia Gašparovičová. Myšlienka NTM si získava priaznivcov najmä zdôrazňovaním tradinčých rodinných hodnôt, ktoré sa v modernej spoločnosti dostávajú často na okraj záujmu, hoci sú kľúčové pre jej zdravý vývoj a budúcnosť. Postupne sa do kampane zapojilo viacero organizácií z takmer všetkých prorodinných štruktúr. Veľa priaznivcov si logicky získava najmä v kresťanských kruhoch, medzi podporovateľmi sú však aj mnohí nekresťania.

Národný týždeň manželstva 2013

Akciu pridal/a: Lenka Bujnova, 30.12.2012 14:37

Komentáre



Pracujem ... Pracujem ...